دانلود جزوه لوله کشی صنعتی (Piping)


دانلود جزوه لوله کشی صنعتی (Piping)

دانلود جزوه لوله کشی صنعتی (Piping)

 

پایپینگ به شاخه ای از علم مهندسی مکانیک گفته می شود که به مهندسی و طراحی و ساخت انواع لوله ها و سیستم های لوله کشی در نواحی صنعتی می پردازد.

اکنون با عنایت به پیشرفت چشمگیر مهندسی مکانیک و توسعه پالایشگاهها و نیروگاهها و پتروشیمی ها و سایر مناطق صنعتی و خانگی و... استفاده از علم پایپینگ و نیاز به مهندسان پایپینگ صنعتی و غیر صنعتی با توجه به گسترده بودن زمینه این علم بسیار بیشتر نمود پیدا کرده است.

اصولا مدارک رسمی لوله کشی صنعتی یا پایپینگ به سه دسته تقسیم می شوند. کدها، استانداردها، پیشنهادهای اجرایی و مدارک پروژه. معروفترین کد در پایپینگ، ASME B31-3 برایProcess Piping یا پایپینگ فرایندی است.

استانداردها به بیانی زبان مشترک میان سازندگان و استفاده کنندگان اقلام یا قطعات پایپینگی است. به صورتی که برای هر قطعه یک استاندارد با شمارۀ مخصوص وجود دارد. در استانداردها جنس، ابعاد، روش تولید و تلرانس و ویژگیهای مکانیکی هر قطعه به تفصیل بیان شده و خریدار می تواند با مشاهده شماره استاندارد ساخت هر قطعه روی آن به ویژگیهای آن پی ببرد.

پیشنهادهای اجرایی (RECOMENDED PRCTICES) مدارکی است که از سوی همان موسسه های تدوین کنندۀ استانداردها و کدها تولید میشود ولی عمل به آنها اختیاری است. مدارک پروژه مختص همان پروژه است و توسط شرکتهای طراح و براساس شرایط آن محیطی آن پروژه، خوراک (مواد اولیه)، سلایق کارفرما و صلاح دید مهندسان طراح تنظیم می شود و در دیگر پروژه ها اعتباری ندارد مگر با اجازه شرکت مشاور…

 

این جزوه آموزشی شما با مطالب ذیل آشنا خواهید شد:

1- تعاریف

2- آشنایی با اجزاء پایپینگ

3- آشنایی با نقشه ها و علائم پایپینگ

4- طراحی

5- عملیات اجرایی لوله کشی صنعتی

6- کدها و استانداردها

7- روشهای ساخت انواع لوله

8- معرفی جنس انواع لوله ها

9- بررسی انواع روشهای اتصالات

10- طرز شناسایی و انتخاب آنها

11- انواع روشهای انشعاب گیری

 


مبلغ واقعی 55,000 تومان    30% تخفیف    مبلغ قابل پرداخت 38,500 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۲۵ دی ۱۳۹۷               تعداد بازدید : 1220

برچسب های مهم

دیدگاه های کاربران (0)

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "موضوعات علمی ، فنی مهندسی و بازرسی و دانلود کتاب و جزوه" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما