کتاب اصول خوردگی در صنایع نفت ، گازو پتروشیمی


کتاب اصول خوردگی در صنایع نفت ، گازو پتروشیمی

دانلود کتاب اصول خوردگی در صنایع نفت ، گاز و پتروشیمی

 

خوردگی از مهمترین مشکلاتی است که صنایع نفت، گاز و پتروشیمی با آن روبرو هستند که مقابله با آن هزینه زیادی را به خود اختصاص می دهد. خوردگی می تواند برروی عمر تجهیزات، بهره برداری از آنها، بازگشت سرمایه، کیفیت محصولات تولیدی و... موثر باشد. خوردگی محدود به فلزات نبوده بلکه شامل مواد غیر فلزی مانند پلیمرها، مواد نسوز، مواد مرکب و مواد دیگر نیز می شود. از نظر ترمودینامیکی خوردگی یک فرایند خود به خودی است که در جهت کاهش انرژی آزاد حرکت می کند. بطور کلی مهندسی خوردگی کاربرد دانش و فن یا هنر جلوگیری یا کنترل خسارت ناشی از خوردگی به روش اقتصادی و مطمئن می باشد.

برای اینکه مهندس خوردگی به خوبی از عهده وظایف خود برآید بایستی با اصول خوردگی و عملیات مبارزه با آن، خواص شیمیایی، متالورژیکی، فیزیکی و مکانیکی مواد، آزمایشات خوردگی، ماهیت محیطهای خورنده، قیمت مواد اولیه و... آشنا باشد. همچنین در حل مسائل خوردگی بایستی روشی را انتخاب نماید که بیشترین بهره را در بر داشته باشد. در این مجموعه سعی شده است تا ضمن معرفی انواع خوردگی های رایج در صنایع و روشهای شناسایی و مکانیزم ایجاد آنها نسبت به ارائه روشهایی جهت جلوگیری از ایجاد این خوردگی ها راهکارهای مناسب ارائه شود. همچنین در ادامه مطالب به خوردگی در رده های بالا همچنین شناسایی محیط های خورنده اشاره شده است.

فهرست مطالب در این کتاب به شرح ذیل می باشد:

فصل اول

- مقدمه ای بر خوردگی فلزات

فصل دوم

- اصول خوردگی

فصل سوم

- خوردگی و انواع آن

فصل چهارم

- روشهای پیشگیری از خوردگی

فصل پنجم

- خوردگی در رده های بالا و اکسیداسیون

فصل ششم

- محیطهای خورنده

فصل هفتم

- فاکتورهای انتخاب مواد

فصل هشتم

- خوردگی در خطوط انتقال و مخازن نگهداری

مراجع


مبلغ واقعی 75,000 تومان    15% تخفیف    مبلغ قابل پرداخت 63,750 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "موضوعات علمی ، فنی مهندسی و بازرسی و دانلود کتاب و جزوه" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما