دانلود جزوه و پاورپوینت پوشش دهی به روش جوشکاری


دانلود جزوه و پاورپوینت پوشش دهی به روش جوشکاری

 دانلود جزوه و پاورپوینت پوشش دهی به روش جوشکاری

 

هدف از اين جزوه ارائه مقايسه ای بين فرايندهاي مختلف جوشكاري مورد استفاده در عمليات پوشش دهي سطحي می باشد. هر يك از فرايندهاي جوشكاري ، داراي نقاط ضعف و قوتي در مقايسه با ديگر شيوه ها مي باشند، انتخاب هر كدام از اين شيوه ها به عوامل متعددي از جمله اندازه قطعه، امكان دسترسي، محيط خورنده، ضخامت قابل دستيابي، هزينه ها و ... وابسته است.

در GMAW پديده ذوب به واسطه برقراري قوس مستقيم بين الکترود و فلز پايه اتفاق مي افتد که در نتيجه آن، ميزان نيرو (انرژي) مورد نياز در اين شيوه کمتر از دو فرايند ديگر GTAW و PTAW است. در GTAW و PTAW، مواد مصرفي به واسطه حرارت ناشي از قوس ايجاد شده بين يک الکترود غيرمصرفي و فلز پايه ذوب مي شوند. هرچند فرايند PTAW که در آن از مواد مصرفي به شکل پودر استفاده مي شود نسبت به GTAW که مواد مصرفي آن به شکل ميله است انرژي کمتري مصرف مي کند. راندمان رسوب دهي در PTAW به علت بيرون ريخته شدن پودرها از ستون پلاسما کم است. در غياب پاشش و ديگر ضعف ها، GTAW داراي بالاترين ميزان راندمان لايه نشاني است. در مقادير يکسان نرخ لايه نشاني، در روش PTAW نسبت به دو روش ديگر مي توان به کمترين ميزان رقيق شدگي دست يافت. اما مزيت GMAW نسبت به دو روش ديگر امکان انجام پوشش دهي در تمام موقعيت ها است. اما در مورد جوشکاري ليزر می توان گفت داراي کمترين اندازه منطقه متاثر از حرارت (HAZ) و همچنين کمترين ميزان اعوجاج نسبت به دو روش ديگر می باشد. علاوه بر اهميت انتخاب صحيح فرايند مورد استفاده، انتخاب آلياژ پوشش نيز از اهميت بالايي برخوردار است. از جمله عوامل موثر در اين انتخاب مي توان به شدت خورندگي محيط، دماهاي كاري، تنشهاي اعمالي، استحكام و سختي مورد انتظار و هزينه ها اشاره نمود.

 

 


مبلغ واقعی 60,000 تومان    20% تخفیف    مبلغ قابل پرداخت 48,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۲۹ آبان ۱۳۹۷               تعداد بازدید : 968

برچسب های مهم

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "موضوعات علمی ، فنی مهندسی و بازرسی و دانلود کتاب و جزوه" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما