دانلود جزوه خوردگی در اتمسفرهای دريايی و مرطوب


دانلود جزوه خوردگی در اتمسفرهای دريايی و مرطوب

دانلود جزوه خوردگی در اتمسفرهای دريايی و مرطوب

 

 

بيشتر تجهيزات و وسايل مورد استفاده در صنايع پتروشيمی و نفت و گاز و ... در فضای بازبوده و در کشور ايران اكثراً در کنار دريا واقع می‌باشد. از اين رو شرايط آب و هوايی و آلودگی‌های محيطی می‌تواند تأثير زيادی در خوردگی قسمتهای بيرونی تجهيزات و وسايل مورد استفاه در صنايع فوق داشته باشد. خوردگی‌هايی که در قسمتهای بيرونی تجهيزات ناشی از عوامل محيطی بوجود می‌آيد را خوردگی اتمسفری می گويند

 

خوردگی اتمسفری اغلب وابسته به شرايط آب و هوايی بوده و با تغييرات آب و هوا می تواند پروسه يک پيل الکتروشيميايی بر روي مكانهاي مختلف فلز پايه کامل شده و يا خوردگی فلزی بوجود بيايد. برای انجام محاسبات خوردگی اتمسفری می بايست اطلاعاتی در مورد رطوبت نسبی ، دما ، ميزان دی اکسيد گوگرد ، ميزان H2S ، ميزان کلر ، ميزان بارندگی ، اطلاعاتی در رابطه با نقطه شبنم ، گرد و غبار و نحوه قرار گيری فلز مورد نظردر محيط کسب کرد.

خوردگی اتمسفری نه تنها به ميزان درصد رطوبت نسبي بستگی دارد بلکه به ميزان گرد و غبار محيط و ناخالصی‌های هوا و ميزان ميعانرطوبت برروی سطح فلز نيز مرتبط می‌باشد. دمای محيط نيز تأثير بسزايی در اين نوع خوردگی دارد. انواع خوردگی‌ها می‌توانند در اين شرايط بوجود آيند . بوجود آمدن انواع خوردگي‌ها می‌تواند وابسته به آلودگی های محيط و نحوه ساخت مواد يا سازه باشد.

 


مبلغ واقعی 65,000 تومان    15% تخفیف    مبلغ قابل پرداخت 55,250 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱ آذر ۱۳۹۷               تعداد بازدید : 444

برچسب های مهم

دیدگاه های کاربران (0)

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "موضوعات علمی ، فنی مهندسی و بازرسی و دانلود کتاب و جزوه" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما