دانلود کتاب انتخاب مواد پوشش داخلی ضد خوردگی


دانلود کتاب انتخاب مواد پوشش داخلی ضد خوردگی

دانلود کتاب انتخاب مواد پوشش داخلی ضد خوردگی

ارائه مبانی علمی انتخاب مواد پوشش داخلی مناسب جهت جلوگیری از خوردگی داخلی لوله ها

 

حسین کهتری

 

پوششهاي محافظ گسترده ترين روش كنترل خوردگي را ارائه مي كنند. پوششها به منظور حفاظت طولاني در محدوده وسيعي از شرايط خورنده از اتمسفر گرفته تا غوطه وري در محلولهاي شديداً خورنده بكار برده مي شوند. . عموماً پوشش يك فيلم نسبتاً نازك است كه دو ماده فعال را جدا از هم نگه مي دارد، آنچنانكه سازه عاري از خوردگي باقي بماند. بر اين اساس پوشش بايد فيلمي كاملاً پوسته باشد، تا نقش خود را ايفاد كند. هر نقصي يك نقطه تمركز براي خوردگي و شكست سازه است يا يك نقطه تمركز براي آلوده شدن به سیال داخلي مي گردد. براي هر ماده پوششي، خواص منحصر به فرد و قابل اندازه گيري وجود دارد. هفت خصوصيت به منظور تشخيص مايع پوشش است اين خصوصيات از اين قرارند: وزن مخصوص، كل وزن غير فرار، حجم غير فرار، ويسكوزيته، ريزي گريند، رنگ و مقدار مجاز حلال.

از مهمترین خواصی که یک پوشش مقاوم به خوردگی برای سطح داخلی لوله نیاز دارد، می توان موارد ذیل را برشمرد: چسبندگی خوب به سطح سازه، سادگی اعمال، مقاومت به خوردگي سايشی، مقاومت شيميايي، مقاومت در برابر عبور يوني، خواص دي الكتريك، توانايي انبساط و انقباض، مقاومت به رطوبت، جذب آب کم، آهنگ انتقال بخار رطوبت کم، مقاومت دمايي و مقاومت به گذشت زمان (Aging). در مورد پوششهای مقاوم در برابر خوردگی گاز ترش، علاوه بر خواص فوق باید پوشش دارای میزان نفوذ پایین در برابر نفوذ گازها و مقاوم در برابر خوردگی های H2S و CO2 باشد.

 

فهرست مطالب این کتاب به شرح ذیل می باشد:

 

فصل اول:

           خواص مورد انتظار از پوشش های مقاوم در برابر خوردگی

فصل دوم:

            اجزاء تشکیل دهنده مواد پوشش

فصل سوم:

           پوشش های محافظ در برابر خوردگی

فصل چهارم:

          پوشش های اپوکسی مقاوم در برابر خوردگی


مبلغ واقعی 75,000 تومان    30% تخفیف    مبلغ قابل پرداخت 52,500 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۷               تعداد بازدید : 1147

برچسب های مهم

دیدگاه های کاربران (0)

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "موضوعات علمی ، فنی مهندسی و بازرسی و دانلود کتاب و جزوه" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما